2011. március 15., kedd

Virslis-szalonnás rakott krumpli

Ez volt a mai menü.
Leírom hogy készült,hátha valakit esetleg érdekel,és ki szeretné próbálni,nekem jobban ízlik mint az "eredeti"rakott krumpli,a főtt tojást meg szeretem amúgy,de rakott krumpliban nem bírom elviselni.

Hozzávalók: 
  • 1 kgburgonya
  • 2fej vöröshagyma
  • 4gerezd fokhagyma(ha nagyobbak,akkor elég a 3)
  • 4pár füstli
  • 20dkg füstölt-főtt császárszalonna csík(Délhús),de jó hozzá bacon szalonna is
  • 3dl tejföl
  • 3ek liszt
  • 2kk fűszerpaprika
  • 1tojás
  • 10dkg reszelt sajt(bármilyen fajta jó,ízlés szerinti mennyiségben)
  • só,őrölt bors
  • a tepsi kenéséhez olaj
1. A burgonyát meghámozzuk,és vékonyan felkarikázzuk.Olajjal alaposan kikent(vékony réteg nem elég,mert megég) tepsibe fektetjük(én egy 20X30cm-esben csináltam),sóval,borssal ízlés szerint fűszerezzük,majd 2ek lisztet és 1kk fűszerpaprikát szórunk rá.

2. A hagymát és a fokhagymát meghámozzuk,rákarikázzuk a burgonyára,és jól összekeverjük.Rászórjuk a szalonnaszeleteket(amit most nem pirítottam meg,de legközelebb elősütöm egy picit szerintem úgy finomabb lesz),végül a virsliket is rákarikázzuk.Ezután ismét megsózzuk,borsozzuk az egészet,majd a maradék 1ek lisztet(a paprika nélkül,mert az a végén a tejfölhöz kell) is rászórjuk.

3.A tejfölt elkeverjük az egész tojással,és a maradék fűszerpaprikával.A rakottasra kenjük,alufóliával lefedjük,és előmelegített sütőben 40percig sütjük,félidőnél én meg szoktam fordítani,hogy egyenletesen süljön.Majd levesszük a fóliát,sajttal megszórjuk és visszatesszük a sütőbe,amíg a sajt rá nem olvad.Vigyázzunk arra hogy ne pirítsuk túl a sajtot,mert úgy nem valami finom.




  Mire lefotóztam volna egyben,már ki is szedtek belőle egy tányérra..:)




A kiszedett rakott krumpli,a keresztlányom adagja,azért van ott a kiskanál..:)

A körete pedig csalamádé volt.

3 megjegyzés: