2011. január 9., vasárnap

Aprópecsenye, és hajpakolás házilag elkészítve

Sziasztok!
A ma délelőttöm főzéssel telt,aprópecsenyét csináltam,de ezúttal nem a megszokott brassóit,hanem egy kicsit mást.Nem tudom,van-e ilyen recept már valahol,mert én nem keresgettem,csak ami hozzávaló volt itthon,abból csináltam.Egészen finom lett,ezért megosztom veletek:

Aprópecsenye,ahogy én szeretem:

kb.80dkg sertés apró hús(legközelebb fele comb,fele tarja-ból fogom csinálni)
1üveg konzerv csiperke gombafej(én a 100as boltból vettem)
2csomag Tesco-s bacon szalonna(3 szelet van egy csomagban)
Lecsóhoz:1fej vhagyma,olaj,3paprika,4paradicsom,3-4 szelet erős paprika.
1gerezd fokhagyma
2tk.pirospaprika
só,vegeta,majoránna
burgonya ízlés szerint
olaj.


Lecsó alapot készítettem.Amíg ez készült,addig az apró húst vékony csíkokra vágtam(mint a kínaiak),a gombákat átmostam,lecsöpögtettem,negyedekbe vágtam,a szalonnát apró kockákra felvágtam(a bőrét közbe megeszegettem:-D ),majd forró kb.3-4evőkanál olajban először a bacon szalonnát ropogósra süttem,majd a csíkokra vágott apró húst hozzákevertem,és pirítottam egy kicsit,majd a gombát is hozzátettem,és együtt erős tűzön pirítottam.1gerezd fokhagymát apróra vágtam,és azt is beletettem.Kb.5perc után kis lángon folytattam a sütést,tettem hozzá 4evőkanál lecsót(a többit főzés közben megettük anyuval),2teáskanál pirospaprikát,és 1,5deci vizet(mindig csak keveset).Fedő alatt pároljuk,amíg megpuhulnak.Persze sót,vegetát,pici majoránnát is szórtam bele.
Közben hasábokra vágtam jó sok(nem tudom mennyi,ízlés szerint)burgonyát,amit 3szorra sütöttem ki,olajban.A hús mikor megpuhult,zsírjára pirítottam,beletettem
a burgonyát és együtt összefőztem.
Nagyon fincsi lett!

...miután végeztem a főzéssel,csináltam egy kis hajpakolást házilag.
Az ötletet Zsuzsen-től loptam.Íme:
egy tojássárgája
egy-két evőkanál méz
kb fél citrom leve.
A hozzávalókat összekutyultam egy tálban,és azon gondolkodtam,hogy nedves vagy száraz hajra kenjem-e.Végül is szárazra kentem.(biztos úgy kell..)
Miután jól beledörzsöltem a hajamba a keveréket,sima csattal feltűztem a hajam,mert nem volt kéznél folpack.És valóban folyik mindenfelé,egy idő után viszont tapad.De már régóta tervezgettem hogy kipróbálok valami természetes módszert is,hogy egészségesebb legyen a hajam.Szóval mielőtt felkentem a keveréket,lefényképeztem amiket használtam:



1.a tojásos hajpakolás
2.Garnier tojás sampon
3.Schauma Frucht&Vitamin balzsam



35perccel később,miután kimostam a hajamból...

Na lássuk az eredményt hajszárítás után:
-sajnos egy picit meg vagyok fázva,de anyukámat megkértem mondjon véleményt az illatáról:finom tojás sampon-illat,szóval nem érezte a valódi tojás szagát(?)
-érezhetően puhább,selymesebb haj(valami olyasmi,mint a kislányoknak,akiknek még semmiféle hajformázó nem volt még a hajában)
-olcsóbb bármilyen pakolásnál(de azért ami bevált,azt továbbra is használom majd)
-tudom mi van benne,illetve mi nincs:tartósítószer!
-gyakrabban el fogom készíteni,most már elég a lustaságból :-D

Mindenkinek kellemes Vasárnapot,és jó tévénézést kívánok!!

3 megjegyzés:

  1. Ezt a hajpakolást tuti kipróbálom:) köszi a tippet ! :)

    VálaszTörlés
  2. Majd meglátod,hogy a hajad szinte újjászületik!én már régóta csak tervezgettem,de mindig olyan sok hajkencém volt hogy sose próbáltam ki ezeket a természetes dolgokat,bevallom még mindig sok van,dehát kinek nem.:-)De szerencsére már én is egyre inkább a természetes dolgok felé hajlok!Majd ird meg,mik a tapasztalatok!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó a blogod! Ma találtam rá és imádtam olvasni :)

    VálaszTörlés